Laciné triky u „věštců“

K- kartářka, T- tazatelka

K: Dobrý den, jak Vám mohu pomoci?

 

T: (Slyší slůvko pomoc a to v ní vyvolává sympatie- myslí si: ta žena je citlivá, slušná a chce mi pomoci) Dobrý den, jmenuji se Helena a chci se vás zeptat na partnerský vztah.

K: myslí si: (sakra, nemám se čeho chytit, potřebuju více informací, aby nebyl průšvih… buď má chlapa, se kterým to nejde, nebo se rozhoduje mezi více muži, nebo je sama…přece nebudu riskovat, že šlápnu hned vedle, to by byl průšvih, ještě ji nemám zmáknutou…) Helenko, musíte být konkrétnější, abych vám mohla co nejlépe pomoci v tom vašem trápení. (Některé kartářky si nechtějí zatěžovat krátkodobou paměť a klienty oslovují jednotným oslovením, jako třeba Zlatíčko a podobně- člověk se tak vyhne trapasu, pokud by jméno spletl.)

 

T: (nejprve ji hlavou bleskne myšlenka- Jak to, že to ta bába nepozná? Ta je však vzápětí zažehnána: Jasně, je fakt dobrá, cítí, že se tím strašně trápím a chce mi pomoci. To je přece logické, že chce vědět co nejvíce informací….Podvědomě v ní oslovení Helenko vyvolává pocit, že jde o osobu, která k ní má velice blízký vztah, jako třeba maminka, která ji tak v dětství říkala..) No, jestli najdu toho pravého muže pro sebe…..

 

K: (fajn, už vím, že hledá chlapa, to znamená, že se buď s někým rozešla, nebo nikoho nikdy neměla. Podle hlasu jí bude asi tak 30, takže v jejím životě už musel nějaký chlap být, ale ještě ji trochu napnu…) Helenko, ještě bych potřebovala vědět , kdy jste se narodila. (Stupňuje familiérnost a upevňuje pocit osobní angažovanosti )

 

T: 15. října 1975 v Liberci

 

K: Tváří se velice soustředěně a zlověstně zasmušile. Klient musí mít pocit, že opravdu vidí něco hodně zapeklitého) Mumlá si jakoby sama pro sebe, ovšem tak aby ji klientka slyšela: Hmmmmm patnáctého…..kývá hlavou chápavě a pokračuje opět jakoby sama pro sebe: Ale vy jste dlouho sama …….na konci ponechává náznak otazníku.

 

Nyní si pro větší názornost ukážeme obě možnosti

 

1 možnost – T: No…. dlouho …..(jak to ta bába ví, je fakt dobrá) (Počáteční zbytky nedůvěry jsou definitivně pryč, slečna už je připravená k tahu na vařené nudli)

 

K: Vyjadřuje soucit a účast. Prohodí pár slov o tom, jak je to těžké, že sama podobnou situaci prožila.. Případně si postěžuje, jací jsou ti chlapi prevíti…Tím vzbuzuje pocit porozumění a sounáležitosti- Dále kartářka postupuje podle bodu  3.

 

2 možnost –  T: Ne, já jsem se s tím bývalým včera rozešla.(začíná pochybovat, jestli ta žena vůbec něco může vědět.)

K: No vždyť já se jen tak ptám, protože tady nějakého muže vidím…bylo mi to divný… někde kolem Vás už ten pravý je, jen se stačí pořádně porozhlédnout.

T: (Nedůvěra je přehlušena naději, tazatelčina mysl horečně pracuje…. včera ji kolega z kanceláře přidržel dveře….. nebo že by Franta, se kterým kdysi dáno chodila a nedávno jej potkala v sámošce? —nebo že by se dala dohromady s bývalým?  V takto zaměstnané mysli není místo pro pochyby o fundovanosti kartářky……)

 

bod 3. K pokládá na stůl jednu kartu za druhou, dokud se neobjeví karta, na které je zobrazen nějaký muž, nebo , pokud je vzdělanější, nějaká pozitivní karta ze série pohárů. Náhle radostně vykřikne. Ano! Vždyť Vám to povídám… je to tady! Vítězoslavně ukazuje krále disků.  Je to tady! To je prostě tutovka

 

T: je blízko duševnímu orgasmu…. myslí si : to je přece jasné vždy’t na té kartě je namalován muž (nebo něco, co má spojitost s láskou- ta paní je anděl, má nadání od Boha) Není schopna myslet na nic jiného, že již brzy bude šťastná….)

 

K: (Se však zachmuří)…. Jenže……(působí jako by hodně zvažovala, zda tak závažnou věc vůbec může vyslovit) je v tom špatná karma….(kartářka ví, že pro větší věrohodnost je třeba vzbudit obavy a pak je odehnat. Jen samá pozitiva by mohla působit podezřele. Karmou se  nic nezkazí, zní to hodně duchovně a zlověstně, navíc si tím dělá alibi, kdyby se klientka vrátila s tím, že se ten muž neobjevil – ta karma byla fakt silná, bude třeba na tom ještě pracovat)

 

T(náhle se začíná bát,  že ten krásný obraz vytvořený její představivostí o budoucím štěstí je ohrožen. V té chvíli už sama sebe přesvědčuje o tom, že to tak bude, navíc, pokud se byť jen zrodila v její hlavě myšlenka, že nemá chlapa, protože je děsná nesnášenlivá kráva, následuje obrovská úleva: Tak je to! Žádná kráva, nýbrž těžká karma z minulých životů. Ta paní zkrátka ví všechno- Zaplavuje ji slastná úleva , že za vše může špatná karma.)

 

K Položí řečnickou otázku: Vy jste narozena ve znamení vah, že?

 

T: (mezitím zapomněla, že před chvíli diktovala své datum narození, ze kterého si tuto informaci kartářka mohla získat ) Radostně odpoví: Ano, jsem (Ta paní musí být jasnovidka, jak jinak by mohla vědět, že jsem se narodila ve znamení Vah)

 

K: No, vy jste typická váha, pořád o všem přemýšlíte (málokdo by asi rád slyšel:  Vy vůbec nemyslíte)

T: Souhlasně pokyvuje hlavou (volá přece proto, že přemýšlela o svém vztahu k chlapům)

 

Kontakt je navázán- nyní už může kartářka pronést pár univerzálních vět o tom, jak je třeba jít za svým srdcem, hledat na všem to dobré, případně poklábosit o nosnosti svých slepic…. nebo použije ještě několik dalších triků, je to už v podstatě jedno. Nakonec ještě nezapomene kartářka vyjádřit své opravdové přání, aby se klientce dařilo, případně poznamená, že pokud by to s tím chlapem nějak vázlo, ať se nezapomene tazatelka znovu objednat, protože ve věci jsou angažovány vyšší síly a u těch jeden nikdy neví…. Tazatelka obdržela falešnou naději, duchovní povzbuzení a pocit, že vše bude dobré.  Pokud se díky tomuto pozitivnímu přístupu opravdu s někým seznámí, bude kartářku chválit do nebes a všude tvrdit, jak se jí vše splnilo, pokud ne, může to přece svést na tu špatnou karmu, před kterou ji kartářka varovala. Pokud byl kontakt navázán dostatečně silně, přijde znovu a za své peníze obdrží opět stejně kvalitní produkt…..

 

 

Tento článek jsem nenapsal proto, že bych výkladu karet nevěřil, nebo proto, že pokládám všechny kartáře za takovéto šizuňky, ale právě naopak. Protože se kartami zabývám už nějaký čas a troufám si neskromně tvrdit, že o tarotu něco málo vím, můžu si dovolit takovéto laciné triky zveřejnit,  přesto, že mě za to bude několik  kolegů a kolegyň ( v uvozovkách) z duše nenávidět.

 

Myslím, že čas dozrál k tomu, aby se věci začaly nazývat pravými jmény, dříve, než budou všichni kartáři a astrologové házeni veřejností do jednoho pytle  s nápisem podvodníci a prodavači falešných nadějí. Podotýkám, že mimo zde zveřejněné finty je jich ještě hodně jiných, tyto jsou však nejvíce markantní a k pochopení práce některých kolegů jsou naprosto dostatečné. (Pozor, kromě pozitivních kartářek a kartářů jsou také negativní- ti jsou ještě nebezpečnější – klienti od nich odcházejí naplněni hrůzou z budoucnosti a některým z nich se díky vlastní síle vůle podaří tyto katastrofické vize i bezezbytku naplnit…Pro tenhle článek jsem si vybral tu první skupinu, protože si tyto praktiky může každý okouknout na jedné televizní stanici.)

 

 

Tímto uděluji souhlas s šířením tohoto  článku, nebo jeho částí  na internetu, v tisku a podobně s podmínkou  uvedení  zdroje.

 

 

Špinavé triky 2. díl

Falešné reference, aneb vyloveno z žumpy

Vestkyne

Nedávno se na jedné internetové diskusi odehrála menší bouřlivá debata. Šlo o jev, o kterém, bohužel ještě mnoho lidí neví, totiž o psaní příspěvků pod jmény smyšlených spokojených klientů. PROKAZATELNE zde byly vloženy dva příspěvky z jedné IP adresy, tedy z jednoho počítače. Jeden příspěvek byl od rádoby klienta, který danou kartářku chválil a druhý byl podepsán samotnou kartářkou. Ten druhý příspěvek byl napsán jako rekce na domněnku, že dotyčná paní si píše chválu na různé diskuse pod smyšlenými jmény sama. Tomu se tedy říká Faux pas!

Bohužel toto není jediný případ, zmíněná kartářka je na různých fórech pravidelně podezřívána s takovéhoto jednání a není sama.

Začínám mít podezření, že určitá fóra chodí hojně jistý druh kartářek, které pod různými jmény píší pochvalné komentáre samy na sebe, na základě kterých je pak kontaktují jednodušší zákaznice, které tuto marketingovou metodu neznají. Je to jednoduché a patrně nesmírně efektivní. Proč se namáhat s tvorbou webu, na kterém by se zákazníci mohli seznámit s tím, co je jim nabízeno, proč se starat o reklamu, natožpak ještě za ni něco platit. Zvláštní je, že takovýto způsob preferují osoby o nichž na internetu nenajdete vůbec nic, mimo ohlasy ve zmíněných diskusích, nezřídka je nenajdete ani v živnostenském  rejstříku.

Ruku v ruce s takovouto nekalou reklamou jde zároveň i zostuzování kolegů z branže. Každý se s tím jistě setkal- občas se najde nějaký klient, který je velice nespokojený, výklad karet byl pro něj naprosto špatný, k ničemu a kritizovaný kartář, či kartářka v lepším případe nic neumí,v horším je nepřímo nebo i přímo nařčen (nařčena) z podvodu.

Jednou jsem na takovýto příspěvek odpověděl anonymní pisatelce, že pokud tomu tak opravdu je, stačí, když mi odhalí svou identitu a pokud opravdu byla mou klientkou, zašlu jí peníze za výklad zpět. Tato výzva samozřejmě zůstala bez odpovědi, což jsem  očekával.

Pokud si projdete internetová fóra, najdete spoustu různých reakcí, podle kterých by známé osobnosti z této branže musely dávno chcípnout hlady, protože, jejich výklady zásadně nesedí, jsou úplně mimo, na rozdíl od tajemných bab jag sídlících v zapadlých koutech Česka, jejichž jména nikomu nic neříkají a k nimž žádná vlákna světové sítě sítí nevedou. Ty mají vždy pravdu, vždy jsou naprosto přesné a jejich spokojení klienti vždy na závěr svých pochvalných příspěvků do diskuse ochotně připojují telefonní číslo na vychvalovanou osobu.

I v kartách platí, že každému se dostane přesně to, co si zaslouží a za hloupost se platí. Vzpomeňte si na to, až budete procházet internetovými diskusemi a přečtete si pochvalné recenze na stále stejné osoby, psané hodně podobným slohem a s pohotově sděleným telefonním číslem.

Autor. Jirka Alarzach

Zdroj: jeho web. stránky http://www.alarzach.cz

Jako ilustraci, jak provádějí výklad některé kartářky, (i kartáři) uvádím přepis skutečného rozhovoru s poznámkami a variantami, na kterých si ukážeme metody některých mých „kolegyň“ a „kolegů“

 Věštec

Sdílet tuto pravdu

Reklama

Sledujte na Facebooku

Vaše komentáře

Reklama